كردهای مسلمان،سازمان پیشمرگان مسلمان و انقلاب قسمت دوم


سرزمین شكوه دلاورى

شهید حاج لطیف راستی

معرفی نشریه

"یا مرگ یا رستگاری كردستان مسلمان». این شعار پیشمرگان مسلمان كرد است، شعاری كه بر روی جلد دومین شماره نشریه این دلاوران بچشم می خورد.

مندرجات این شماره نشریه فریاد آزادی عبارتند از:

1 ـ‌سوره ناس و برداشتی كوتاه از آن.

2 ـ‌سخن یك دانش آموز دردمند از سنندج

3 ـ‌شرح عملیات پیشمرگان مسلمان كرد

4 ـ‌بیاد شهید كاك محمد

5 ـ‌اخبار

6 ـ سخنی با برادر كرد

7 ـ‌اطلاعیه مهاجرین بخش یابنگان و پشت جلد این نشریه یك عكس از تظاهرات مردم كامیاران بعد از بیرون راندن جاش ها همراه با شعاری از پیشمرگان مسلمان كرد است:

مذاكرات غیر مكتبی دولت را با افراد و گروههایی كه بازور اسلحه، خود را به خلق كرد تحمیل كرده‏اند، محكوم می كنیم.(جمهوری اسلامی5/5/1358)

انجمن اسلامی كردهای مقیم مركز به رادیو تلویزیون اعتراض كرد:حتی یكبار اعلامیه نیروهای مسلمان كرد از رادیو پخش نشده است.

حضور محترم مسوولین مملكتی

مهره‏های بی محتوای رادیو و تلویزیون. بیش از این به روح و خون شهدای اسلام دهن كجی نكنید. رادیو ایران جهت شناسائی انقلاب اسلامی و بر قراری ارتباط با كردهای نقاط مختلف منطقه، از مدتها پیش برنامه ای به زبان كردی پخش می نماید، كه میلیونها تومان خرج این دستگاه و تشكیلات و دقایق پخش آن شده و می‏شود. به هر حال، از آن چه نتیجه ای می‏گیرند؟

و چه كسانی از آن سود میبرند؟

تمام نوازندگان در این برنامه مینوازند و جای اشرف پهلوی خالی است. آیا اخبار كردستان از نظر سیاسی- مذهبی در آن پخش می‏شود؟ آیا به جنگهای بین مسلمانان و كفار در كردستان كه هنوز هم ادامه دراد اشاره شده؟ ویا اینكه برای نمونه، یك اعلامیه نیروهای مسلمان مبارزكرد در آن پخش شده؟ خیر

وما با درك محتوای این رادیو وبرنامه اش می‏دانیم كه در خط اسلام و انقلاب اسلامی ایران نیست مثلاً ترانه‏های دو برادر سقزی ( زی زی )خوانندگان فاسد كه در زمان شاه از پخش تعدادی از آن خود داری شده حال ازرادیو كردی جمهوری اسلامی به گوش می رسد و یا خواننده سنندجی در زمان دروازه تمدن، جهت به لجن كشیدن جوانان ما سهم به سزائی داشت و گرداننده برنامه‏های كاخهای جوانان و كوك كننده و محرك رقاصه‏ها و فاحشه‏ها بوده‏ درجوار مزدوران بعثی در عراق به مناسبت پیروزی مزدوران و كشتار مسلمانان و پاسداران كردستان ترانه ای خوانده كه اكثر شبها از این ایستگاه كردی جهت شادی اربابان برون مرزی و عذاب روح شهدای انقلاب اسلامی پخش می‏گردد. شعرها و ترانه‏های این رادیو ی مترقی از شراب و ساقی و مستی و تشریح اندام معشوقه‏ها می‏باشد برای نمونه
شعر"كچه كورد"روز جمعه 18/1/58 ساعت ده شب خوانده شد كه ما شرم داریم ترجمه آن رابنویسیم. ما از مسوولین مملكتی می‏خواهیم كه به خواسته‏های ما ترتیب اثر فوری بدهد:

-یك نفر مسلمان كرد بر پخش این برنامه‏ها نظارت كند.

- از مسلمانان متعهد و باسواد و مسلمان مقیم مركز و نقاط دیگر جهت ایراد سخنرانی و تشریح مسائل كردستان استفاده شود.

- از پخش ترانه‏ها و آوازهای زننده و فاسد خودداری شود.

- گردانندگان و مسوولین این رادیو را بوسیله مناسبی به ما معرفی كنند.

-در قسمتی از این برنامه اخبار سیاسی روز كردستان پخش ‏شود.

-در غیر این صورت تعطیلی این رادیو از بودن آن با صرفه تر است، چون در حال حاضر، بزرگترین ضربه بر پیكر جمهوری اسلامی ایران از طریق این رادیو وارد می‏شود. از روزی بترسید كه خانواده شصت هزار شهید قیام كننده كه خود رقمی‏بالغ بر نیم میلیون نفر می‏باشد و همراه معلولین بی دست و پا به جان شما بیفتند. شما را به خدا اگر نمی توانید سازمان رادیو تلویزیون را اداره كنید. خود را كنار بكشید و آبروی اسلام را نبرید تا مردم، خود خاكی سرشان بریزند! نمایندگان موقت انجمن اسلامی كردهای مقیم مركز(جمهوری اسلامی6/5/1358)

محكوم كردن تحصن كردها در آلمان

تهران ـ خبرگزاری پارس: امروز مدیر جمعیت اسلامی ‌كردهای مقیم مركز در یك تماس تلفنی با خبرگزاری پارس با اشاره به خبر مندرج در یكی از روزنامه‌ها در مورد تحصن تعدادی از كردهای ایرانی در آلمان بادآور شد كه این گروه به هیچ عنوان كرد و ایرانی نبوده بلكه گروهی از وطن‌فروش و خائن و ضد انقلاب می‌باشند و ما اقدام آنان را به شدت محكوم می كنیم.(كیهان31/5/1358)

جمعیت اسلامی‌كردهای مقیم مركز: تحصن كردنماها در آلمان محكوم شد.

تهران ـ خبرگزاری پارس: دیروز مدیر جمعیت اسلامی‌كردهای مقیم مركز در یك تماس تلفنی با خبرگزاری پارس با اشاره به خبر مندرج در یكی از روزنامه‌ها در مورد تحصن تعدادی از كردهای ایرانی در آلمان یادآور شد كه این گروه به هیچ‌وجه كرد و ایرانی نبوده بلكه گروهی وطن فروش و خائن و ضدانقلاب می‌باشند و ما اقدام آنان را به شدت محكوم می‌كنیم(.جمهوری اسلامی31/5/1358)

بیانیه جمعیت اسلامی‌كردهای مقیم مركز

تهران  خبرگزاری پارس: جمعیت اسلامی‌كردهای مقیم مركز ضمن انتشار بیانیه‌ای عمل ضد انقلابی و ضد انسانی كرد نماها را محكوم كرد و از دولت خواست تا هرچه زودتر در سركوبی آنها اقدام كند.

جمعیت اسلامی‌كردهای مقیم مركز در این بیانیه اعلام كرده است كه اعضای این جمعیت تا پای جان آماده  اجرای فرمان امام خمینی هستند. این جمعیت همچنین از دولت خواسته است كه برای پاك سازی مناطق كردستان مرزهای ایران با خارج را ببندند و سپس مهاجمین و اشرار را محاصره كند تا آنها نتوانند بوسیله عمال خود در خارج اسلحه و مهمات دریافت دارند زیرا اشراردر حال حاضر مقدار زیادی اسلحه در كوهستانها  پنهان كردند(كیهان1/6/1358)

 

 


حمله مهاجمین مسلح به محمود آباد میاندوآب

ارومیه- مهاجمین مسلح چهارشنبه شب گذشته از ساعت 9 تا 2 بامداد روستای محمودآباد از توابع شهرستان میاندوآب خمپاره 81 و 120 میلی متری مورد حمله قرار دادند. فرماندار میاندوآب با اعلام ‌این خبر به خبرگزاری پارس در ارومیه گفت: هدف حمله بیشتر مقر پیشمرگان مسلمان كرده بود و طی آن 15 عدد خمپاره به طرف محمودآباد شلیك شد. بر اثر برخورد خمپاره به خانه مسكونی یكی از اهالی ‌این خانه با خاك یكسان شد و خمپاره دیگری نیز به تیر چراغ برق اصابت كرد و خساراتی به بار آورد. وی افزود: پیشمرگان مسلمان كرد متقابلاً به ‌این تیراندازی‌ها پاسخ دادند و خوشبختانه ‌این درگیری در محمودآباد تلفات جانی نداشته است فرماندار میاندوآب اضافه كرد: هنوز هم همراه شاهین‌دژ به تكاب در ‌این منطقه بسته ولی وضع منطقه امروز از آرامش برخوردار شده است.(كیهان4/8/1358)

 

200 مهاجم در درگیری‌های كردستان كشته شدند.

17 پاسدار ارتشی و پیشمرگه مسلمان نیز در‌این درگیری‌ها به شهادت رسیدند.

سنندج و كرمانشاه:در درگیریهای چند روز گذشته در بانه سقز مریوان بین ارتش و پاسداران و پیشمرگان مسلمان كرد. و افراد وابسته به گروههای مسلح بیش از 200 مهاجم كشته شدند. همچنین در ‌این درگیری‌ها 17 پاسدار و ارتشی و پیشمرگه مسلمان شهید و بیش از 40 نفر از آنان مجروح شدند.

كرمانشاه خبرگزاری پارس: یك ستون از ارتش جمهوری اسلامی‌ایران همراه با پاسداران انقلاب اسلامی و پیشمرگان مسلمان كرد كه با خود مقادیری خواروبار همراه داشتند صبح روز 5 شنبه راهی مریوان شدند و در فاصله مریوان سنندج مورد حمله مهاجمین قرار گرفتند و تلفات سنگینی به تهاجمین وارد آوردند. در جریان ‌این درگیری 11 تن از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی‌ایران، پاسداران انقلاب و پیشمرگان مسلمان كرد به شهادت رسیدند و 38 تن دیگر از جمله سروان هاشمی ‌فرمانده ستون اعزامی ‌بر اثر اصابت 5 گلوله به پایش مجروح شد اجساد 7 تن از ‌این شهدا با دو فروند هلیكوپتر به كرمانشاه انتقال داده شدند. از ‌این تعداد 4 نفر ارتشی و 4 نفر پاسدار بودند. جنازه‌های 7 تن از ‌این عده به بیمارستان 520 ارتش در كرمانشاه انتقال یافت. و جنازه یكی دیگر از آنها در سردخانه بیمارستان ‌آیت‌الله طالقانی نگهداری می‌شود.

سنندج ـ خبرنگاری پارس: دكتر مهرآسا استاندار كردستان در ارتباط با درگیری‌های اخیر بانه و مریوان در مورد اوضاع ‌این منطقه به خبرگزاری پارس مركز سنندج اعلام داشت: اوضاع استان كردستان از نظر امنیتی آرام و خیلی خوب است.‌این درگیری‌ها نمایشی از اعمال دسته‌های كوچكی است كه گاه و بی‌گاه می‌خواهند بگویند ما هم هستیم در حالی كه ‌اینان كاملاً در هر سو محاصره بودند و تحت فشار هستند. مثلاً در وقایع اخیر بانه بیش از 100 تن از آنان كشته شدند. در ‌این درگیری یك گروهبان شهید، یك سرباز و دو پاسدار نیز مجروح شدند و چهار تن از مهاجمین دستگیر شدند. وی افزود: برابر آخرین گزارش رسیده شده اخیراً تنها در دو روستای سقز 19 نفر از ضد انقلابیون دستگیر و حدود 40 تن كشته دادند ما هم‌اینك در سنته واقع در راه سقز ـ سنندج اقدام به تعمیر یك پاسگاه كردیم كه امنیت ‌این راه فوق‌العاده مؤثر است از استاندار سوال شد با توجه به كار مجلس شورای اسلامی آایا انتخابات در كردستان انجام خواهد شد كه نمایندگان شهرهای سنندج، بانه، سقز و مریوان نیز به مجلس راه یابند؟ وی در پاسخ گفت: به عقیده من انتخابات به‌این زودی در ‌این منطقه نباید انجام شود زیرا آن تعصب بی جهت غالب بر افراد هنوز بر طرف نشده است.

چند ماه دیگر وقت لازم است تا مردم از پشتیبانی كامل دولت با اطلاع شوند و بتوانند در یك انتخابات آزاد شركت كرده و رای خود را آزادانه به صندوق بریزند.

كرمانشاه ساعت 8 بامداد پنج شنبه گذشته یك دستگاه اتومبیل سیمرغ كه از سوی پایگاه "وانیسری" ماموریت عملیات تجسسی در اطراف‌این پایگاه را داشت با مین برخورد كرد و منهدم شد.

گزارش خبرگزاری پارس به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جوانرود در ‌این حادثه یكی از اعضای گروه فدایان امام خمینی شهید شد و سه نفر دیگر مجروح شدند كه حال یكی از ‌این سه نفر وخیم است به موجب همین گزارش گروهی از ماموران گشتی پایگاه مذكور 6 عدد مین در ‌این مسیر كشف و خنثی كردنند.

كرمانشاه  ـ به گزارش رسیده در جریان درگیری عصر چهارشنبه گذشته بین مهاجمین مسلح و نیروهای مستقر در قلعه خانه شور ستوان علی‌اصغر میرزایی از پرسنل پادگان حاجی‌آباد كرمانشاه به شهادت رسید. همین گزارش حاكیست مراسم تشیع جنازه ‌این شهید پریروز با شركت جمع كثیری از اهالی كرمانشاه برگزار شد.همدان ـ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان اعلام كرد 3 نفر از پیشمرگان مسلمان كرد به نامهای محمد علی جعفری 2ـ عبدالحسین پناهی 3ـ مظفر صادق به هنگام گشت در روستای دهگلان مورد حمله مهاجمین و مزدوران قرار گرفتند و به درجه شهادت نائل گردیدند. (كیهان13/8/1358)

پیشمرگان مسلمان كرد، تقاضای كمك مالی و نظامی كردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 19 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:31 توسط شاهد| |


Power By: LoxBlog.Com